Frågor och svar

Frågor och svar

Här har vi samlat de vanligaste frågorna. Kolla gärna igenom ifall svaret på din fråga finns här.

Vad är statusen på min order?

Statusen på din order ser du när du är inloggad på ditt konto. Det skapas automatiskt ett konto när du lägger din första beställning hos oss. 

När skickas min beställning?

Beställer du före 16:00 vardagar så skickas lagervaror samma dag. Beställer du efter 16:00 skickas varorna nästkommande vardag. Om produkten inte finns i lager så tar det ca 10-14 dagar innan det skickas från oss.

Hur lång är leveranstiden på beställningsvaror?

Det tar ca 10-14 dagar innan vi får varorna till oos. När varorna har kommit så skickas de samma dag. Om det blir förseningar så hör vi av oss så snart vi kan.

Hur mycket kostar frakten?

På beställningar under 1 000:- tillkommer det en frakt och expeditionsavgift på 59:-. Om ni beställer för mer än 1 000:- så är frakten gratis.

Hur/med vem skickas paketet?

Nästan alla paket skickas med DHL och levereras till ditt närmaste DHL ombud. Ibland skickas paketet med PostNord och levereras då till ditt närmaste PostNord ombud.

Jag vill ha paketet till ett annat ombud än det närmaste, hur gör jag då?

Om du vill få paketet till ett speciellt ombud så kan du maila oss på info@ponter.se eller skriva till oss på vårat kontaktformulär så ändrar vi. Tänk på att skriva till oss så snart du kan, om vi har börjat packa paketet så kan vi tyvärr inte ändra ombud längre. 

Kan jag hämta varorna hos er?

Nej vi erbjuder inte det alternativet i dagsläget.

Paketet var skadat när jag fick det, vad ska jag göra nu?

Kontrollera paketet när du får det och meddela ombudet eller chaufören om skadorna. Kontakta därefter oss via mail info@ponter.se eller via vårat kontaktformulär.

Vad är mitt lösenord?

Om du har glömt bort ditt lösenord så kan du skapa ett nytt på den här sidan

Hur kan jag se om en vara finns i lager?

När du är inne på en produkt så ser du direkt under vilken status produten har. Finns den i lager så står det "Skickas omgående", finns inte varan i lager så står det hur lång leveranstiden är. Om den är slut hos leverantören så står det när den kommer in igen.

Jag har ångrat mig, hur gör jag nu?

Om vi inte har hunnit packa paketet så kan du maila oss eller kontakta oss via chatten. Är paketet packat så kan vi tyvärr inte stoppa den utan du måste då hämta ut paketet och sedan skapa ett retur ärende mail info@ponter.se eller via vårat kontaktformulär.

Jag betalade med faktura men min faktura har inte kommit än.

Din faktura skickas automatiskt från Payson när vi skickar varan. Fakturan skickas till den e-post adress som du angav vid beställningen. Kontrollera din spam/skräppost ifall den har hamnat där. Annars finns den i PDF-format om du loggar in på ditt Paysonkonto.